torsdag 10 januari 2008

För trött!

Helt plötsligt tog jag bara slut. Efter en rätt intensiv vecka med mycket skoljobb både på dagar och kvällar blev det tvärstopp. Tröttare än tröttast på linser som klistrar, rapporter som ska slutfixas, fiol som ska spelas, mellanslagstangenten som lossnat och rostbiff som ska göras. Dessutom så gruvligt trött på människor i min omgivning som tar mer energi än de någonsin ger. Trött på mail med bilagor och tillhörande sms och trött på mig själv, som inte förmår säga nej till sånt jag innerst inne inte vill eller orkar.

Även för trött för att orka fundera på något som en person sa till mig i dag. Jag borde ha visat hur ledsen och arg jag egentligen blev, men hade ingen kraft över för att fråga upp och ta en diskussion med personen i fråga om det.

Nu ska jag obehagsduscha riktigt skållhett och i morgon är en annan dag. Då vaknar jag förhoppningsvis till en piggare kropp och piggare hjärna. Då blir det nog både rostbiff och slutfix, men knappast någon diskussion med ovan nämnda person. Jag sväljer det, kröks lite och lägger samtidigt till ytterligare en sak på min "Bli bättre på"-lista.

En vacker dag så kanske...