torsdag 24 januari 2008

Att bli bättre på...

Jag älskar listor! Det ligger liksom i en fyrkants natur att strukturera saker i viss ordning och listor, mina vänner, är det optimala sättet att göra detta.

I ett tillstånd av viss självkritisism bestämde jag mig för att göra en "Bli bättre på- lista". Den kritiska vinklingen kan möjligen vara en orsak till listans längd. Den sträcker sig i dagsläget över tre A4- sidor och innehåller mer än 60 punkter. Då har jag ändå hoppat över såna saker som "ringa till svärmor oftare" och "äta mer grönsaker".

Skulle jag visa den här listan för någon, blev jag förmodligen idiotförklarad. Många saker av det som står där, kommer jag mest troligt aldrig att kunna göra någonting åt. Jag förundras över hur lätt det var att skriva ner alla dessa förbättringspunkter, jag hade säkert kunnat skriva ner fler också. När jag skulle skriva en "jag är bra på"-lista däremot, tog det tvärstopp och jag kom inte på en enda grej...

Är inte det lite sorgligt?