onsdag 9 januari 2008

Förmågan att fängsla.

Jag har en sjukgymnast som har allt! Han har de vackraste ögon och de vackraste händer man kan tänka sig. Han är otroligt proffsig i sitt bemötande, han är påläst och kunnig. När han pratar lyssnar jag annorlunda. Man skulle kunna tro att det har med utseendet att göra... men nej. Jag blir fokuserad på ett särskilt sätt, just för att hans kunnande fängslar mig. Under den här utbildningen har vi hunnit ha rätt många föreläsningar. En av föreläsarna ger mig samma känsla som nyss nämnda sjukgymnast. Hennes karisma och utstrålning lämnar en hel del kvar att önska, men när hon pratar, lyssnar jag. Hennes sätt att så självklart leverera fakta tilltalar mig och jag blir så fascinerad av det hon kan. Jag blir utmanad i mitt tänk av det hon säger och jag önskar att jag också hade förmågan att få fram saker på det sättet.

Den här dagen har varit fylld av samtal av olika slag. Jag har lyssnat och jag har fängslats... ibland sker det på nära håll, när man minst anar det och när det händer är det så otroligt häftigt!