måndag 11 februari 2008

En glimt av verkligheten!

I dag smet jag lite tidigare från pluggeriet.
Jag skulle till en kollega och lämna en blomma. Hon har ställt upp som försökskanin nu när vi tränat handledning och det är guld värt! Hon arbetar med 6-åringar och jag var så sugen på att se dem, vara med dem och lyssna på dem...

När jag kom arbetade de om snö och vatten. De jobbade i små grupper och kollegan gick runt och hjälpte, frågade och småpratade med dem.

Kollegan: - Vad är is för någonting?

6-åring nr 1: -Ingen aaaning, har aldrig tänkt på det förut. Det finns bara...

6-åring nr 2: Men neej! Is kommer från himlen. Vattnet har klister på sig. Det är därför som iset kan fastna på vattnet, ju!

I den andra världen handlar det just nu om att handleda på ett bra sätt, att ställa rätt frågor och att ha en grund av vetenskapliga teorier. Ibland känns det så väldigt långt bort från vardagen, men så i dag fick jag en glimt av verkligheten och då kommer jag i håg vad jag gör här.

Då blir den andra världen också verklig, för en stund!