tisdag 17 juni 2008

Någon från Förr I Tiden.

På väg, i förrgår, hände något väldigt märkligt.

Jag mötte en person från Förr I Tiden.
En person som då betydde allt.
Som var lite för viktig.
Det slutade inte så bra.

Vi har inte setts många gånger sen den dagen.
Det har varit märkliga möten.
Men det sista har jag funderat en del på honom.
Och diskuterat honom, av olika anledningar, med en vän.

Nu stod han helt plötsligt framför mig på flygplatsen.
Han hade tre timmars väntan.
Jag två.

Vi gick och drack kaffe.
Vi pratade.
Det var annorlunda.
Jag var annorlunda.

När vi skildes var jag bara tvungen att ringa till L.

- Du kan aldrig ana vem jag fikat med nyss!
- Näe, vem!?
- NN!
- Va! Hockeydåren?
- Eeh, ja, just han.
- Är du ok?
- Jo, jag är väldigt ok.
- Jamen , då så... det tog ju bara 15 år det!
- VAD du överdriver.
- Jaså!?