torsdag 26 juni 2008

Gladmail.

I dag gladdes jag av två mail.

Ett från en ministråle, som nyss fått egen mailadress.
Som bara är 8 år och inte var min ministråle så länge.
Bara en termin, sen slutade jag.
Lämnade henne och hennes ministrålskompisar.
Så här skrev hon:

Hej.
Det här är mitt tredje mail.
Du var snäll när du var min fröken.
Det regnar.
Att det ska vara så svårt för vädret att fatta att det är sommar.
Det är sommar NU!
Inte sen - då är den slut.

Hej då från A***


Det andra var från en betydligt äldre stråle...
IG-gruppens oskrivne ledare R, som jag berättat om förut.
Hans mail var ungefär lika kortfattat som A***s

Tja!
Det blir inte nå IV i höst.
Fatta. Jag kom in!
Du sa ju du ville veta.

/R*****


OM jag ville veta!
Vilka fantastiska mail, båda två.
På sina egna vis.
Att man blir ihågkommen, att någon elev bemödar sig att maila.
Fascinerar mig.
Lika mycket.
Varje.
Gång.