tisdag 5 juni 2007

Att vara en fyrkant!

Jag borde kanske förklara mig lite, innan ni som läser lämnar mig redan. (Helt otroligt att det finns folk som hittat hit, hur gör ni!?) Jag är alltså en fröken som ingått i en vadslagning med min bästaste väninna L , om att skriva denna blogg i hemligt antal dagar. Bloggens namn hade L redan kommit på, så det var bara att gilla läget. Delar av bloggens namn sammanfaller nämligen med L:s högsta önskan och hon tror att jag genom att skriva här ska uppfylla den...

Jag är en fyrkant. För ett antal år sedan var jag på en föreläsning där människor sorterades in i olika geografiska former. Jag var en solklar fyrkant och ingen som känner mig, skulle någonsin säga emot. En fyrkant har ett enormt kontrollbehov, skriver listor över allt och inget och gillar ordning och reda. Kul va! Gud om man varit en cirkel i stället...