söndag 25 maj 2008

Energidränage.

Ibland undrar jag om min sjukgymnast också är min psykolog...
I fredags diskuterade vi att hushålla med energi.
Som överlevnadsstrategi.
Han föreslog att jag skulle lista 5 saker som tog mest energi och de som gav mest just nu.
Jag gjorde det, mest för att se hur det såg ut.

Här är listan:

Det som tar:
- Samtal jag måste ha med en vän under veckan. Jag misstänker att det kommer bli tungt för oss båda, men jag har dragit på det länge nog nu.
- Skolan. Portfolion och rapporten som jag är så less på. Missnöjd över delar, men ingen energi att göra bättre.
- Min prestationsångest.
- Yngsta medlemmen i familjen som driver mig till vansinne och som jag inte klarar av att vara den mamma jag vill för.
- K-dagarna. Ren och skär ångest, vissa dagar. Hur tänkte jag?


Det som ger:
- Solen som värmer, som ger löften om sommar och lata dagar.
- Goda vänner.
- Inlinesåkning/löpning
- Fina vitsord från f d chef, till ett projekt jag sökte, men inte fick.
- Ett mail från Myndigheten, med undran om att ingå i ett annat projekt.

Så i dag gladde R med ett sms:

"Ska vi strunta i Mors-dag och göra premiärturen?
Jag bjuder på den första mjukglassen..."

Självklart gjorde vi det!
Skön inlinestur med bästaste R.

Satt som en smäck!