fredag 6 februari 2009

Veckosyssla och veckovila.

Vad gör du nu på nya jobbet då?
Är en oftafrågad.
Fråga.

Ja...
I veckan.
Har jag.
Haft innebandyturnering.
LUS:at 8:or.
Skrivit tre åtgärdsprogram.
Installerat Lexia på arbetslagets alla datorer.

Suttit med armen om en ledsen 14-åring.
Fikat med Sparv.
Söktletatfrågatefterochhämtat Sparv.
Skrivitlästochräknat med Sparv.
Screenat två gossar med Adlers mattetest.

Klargjort min ståndpunkt för en kollega i ärendet vuxnasomkränkerelever.
Fått resultaten av ett wisc-test.
Haft möte med logopeden.
Observerat en tös.
Vikarierat i 9g.

Påbörjat en pedagogisk kartläggning.
Slutfört en annan.
Funderat om jag minns något om IUP.
Diskuterat Vygotskij med spec.kollega.
Suttit på elevhälsa.

Ja, det har jag gjort.
På jobbet.
I veckan.

Nu väntar veckovila.
Med massaannatpyssel.
Hemmaduktigt.
Photoshoproligt.
Majuskelkrångligt.

Det sägs dessutom.
Att jag ska tubdyka.
I bassäng.
Med R.
Och hans cykelvänner.

Det var.
Tusen mil.
Mångamånga hundra dagar.
Och fyrtiosju gradercelsius.
Sedan sist.

Hur kommer det.
Att.
Gå?