torsdag 12 februari 2009

Mardrömsresan

Biljetterna i lådan.
Skriker ut tidigtmarsdatum.
Mardrömsresa.
Till finfin ö.

Som aldrig mer.
Blir sig lik.
Igen.

Ombedd att någraordsäga.
Till honom.
Det allra sista.

Hanhadevelatdet säger de.
Tror jag inte.
Alls.

Han hade inte velat.
Se mig stel.
Blek men rödgråten.
I nylonstrumpor.

Han hade önskat.
Sommarbrunt skinn.
Shorts och linne.
Vindrufsigt hår och gladasteleendet.

Jag tror kameran.
Får berätta.
Om den Nils.
Jag känner.
Håller av.
Evighetssaknar.

Bildspelet blev fint.
Visar honom.
Och hans ö.
Som han velat.

Blev så lycklig.
Över musiken.
Som R lyckades få dit.
Passar megagiantjättebra.
Som Sparven skulle ha sagt.

Så håller jag andan.
Och tummarna.
Att jag överlever.
Mardrömsresa.
Vidrigdag.
Ensamsittning på.
Sittsten.

Alan Silvestris vackravackra musik.